Pagini

Saturday 9 February 2013

Cum sa fii neINFORMAT in Romania?

M-am saturat..da m-am saturat, dar nu cum ar zice Tudor Chirila "de patul meu de-acasa" ci de jurnalismul de prost gust din Romania. Sunt influentata ce-i drept de un nou serial pe care l-am descoperit acum cateva zile "The Newsroom 2012", dar m-am saturat.
De ce anume? De lipsa de etica si credibilitate, pana si site-urile de stiri din strainatate adopta acest mod de lucru si nu mai suport. Cand ma gandesc la stiri veau sa fiu informata, adica sa obtin o informatie noua referitor la un subiect de interes public, economie, politica, chiar si starea vremii sa zic. In schimb ce primim? Informatii despre Bianca Dragusanu, Andrea Marin Banica sau neBanica si alt indivizi mai mult sau mai putin cunoscuti.
Stiu ca asta se vinde si asta vrea pleava sa citeasca si sa vada, insa vreau sa existe si infrmatii utile in stirile pe care le urmarim, in care sa aflu despre reusitele elevilor romani, despre oameni care au facut ceva important in viata, despre oameni deosebiti care au descoperit sau lucreaza la descoperirea unui lucru.
In momentul de fata aveam atatea unelte pentru a face acest lucru si cu toate acestea le folosim cat se poate de gresit. Cum ar fi ca pe Facebook sa primesti notificari despre descoperiri importante ale oamenilor din tara ta, despre premii castigate de elevii din orasul tau sau proiecte in desfasurare...Bine nu zic ca daca nu ma abonez la o pagina "culturala" sa zic , nu am aceste informatii insa chiar si de acolo primim tot felul de aberatii.
Jurnalismul in ziua de azi a ajuns sa fie o mare "c...a" (scuzati expresia), dar sincer chiar imi doresc sa ma uit la un buletin de stiri si sa fiu informata, sa primesc anumite detalii care sa ma ajute sa imi dezvolt cultura generala. Nu zic nu, poate nu urmaresc postul de televiziune care trebuie, dar chiar si asa, peste tot vad numai barfe, sex, femei dezbracate si alte tampenii.
Inteleg producatorii ca au nevoie de ele pentru a-si atrage spectatorii (si aici intra mai mult pleava- omul care munceste de la 7 la 3, ajunge acasa mananca repede niste sarmale, da doua pahare cu bautura pe gat si apoi leneveste in fata televizorului), dar se gandeste cineva si la noi ceilalti?
Repet este o opinie personala, inca nu am gasit buletinul de stiri care trebuie, postul de televiziune corect sau site-ul pe care sa il frecventez, dar vreau sa fiu informata, va rog...INFORMATI-MA cu lucruri utile, nu cu aberatii puse acolo sa faca rating...
Daca aveti recomandari referitor la ce anume ar trebuii sa urmaresc, ziar sa cumpar sau carui site sa dau subscribe...astept 

No comments:

Post a Comment