Pagini

Tuesday 26 March 2013

Turistul misterios



"Niciodata nu am fost un ghid bun, si nu mi-a placut zona asta a Greciei, ce de turisti sunt astazi, pun pariu ca acum isi actualizeaza starea pe facebook cu texte gen "Sunt in Vacanta in Corfu"

-Da, buna ziua, bine ati venit, urcati va rog!

"Iar turisti imbecili care il loc sa stea acasa vor sa faca excursii"

-Bine ati venit, mai sunt niste locuri in spatele autocarului, urcati va rog

"Uita-te la ei ce ranjet au..iar trebuie sa le povestetsc ceva fascinant, astia sunt ultimii doi, superb, sa-i dam bice"

M-am urcat alene in autocar, era galagie, lumea incepuse sa faca cunostinta, soferul era si el plictisit, asa ca am luat microfonul si i-am bruiat un pic pe stimatii mei calatori:


-Buna Ziua, numele meu este Maria si voi si ghidul vostru astazi. Excursia va include o vizita la manastirea Moni Theotokou., vom vizita ulterior centrul vechi al orasului cu cele doua piete inferioare si superioare, si Palatul Sf Mihai si Sf. George, de asemenea vom lua pranzul in centrul orasului iar ulterior vom face o plimbare pe malul marii. Va multumesc.



M-am asezat ibufata pe scaun, acelasi traseu, aceiasi turisti banali, aceiasi excursie de mai bine de 2 ani de zile, vroiam sa fiu mutata pe alt traseu dar seful meu sustinea ca momentan are nevoie de mine aici.
In spatele autocarului niste copii alintati faceau galagie, am incercat sa ii ignor dar nu am reusit, spre bucuria mea am ajuns rapid la prima destinatie.


-Doamnelor si domnilor bun venit la Manastirea Moni Theotokou. Ce va pot mentiona este faptul ca ne aflam pe coasta de vest a insulei Corfu, in statiunea Paleokastritsa. Desi este cunoscuta inca din secolul XIII, cladirea actuala a fost ridicata in secolul XVIII si contine picturi detaliate ale Judecatii de Apoi.



Unul dintre turisti, se apropie de mine si cu o voce stinsa imi spoteste "Dar ce arhitectura interesanta are, cat de simpla dar frumoasa poate sa fie". M-am uitat un pic nedumerita la el si apoi la manastire, era intradevar frumoasa, pana acum nu o mai vazusesem asa, pentru mine era doar unul din obiectivele turstice de pe harta.


 Cand m-am urcat in autocar m-am mai uitat inca o data lung la turistul care mi-a adresat acele cuvinte si apoi am revizuit urmatorul obiectiv.


-Urmeaza sa facem o oprire in centrul vechi al orasului, unde vom putea vizita cele doua piete de care am mentionat "Piata inferioara" si "Piata superioara" apoi vom face o scurta plimbare pe malul Mediteranei.


Ajunsa in centru am inceput sa le povestesc turistilor cateva informatii referitor la istoria insulei. Turistul acela curios s-a trezit si de aceasta data vorbind "Dar de ce oameni zambitori si cladiri impozante, si ati fost atenti la vegetatia din jur?"

Pe loc toti oamenii din grup au inceput sa admire imprejurimile. Am luat masa la un mic restaurant si am iesit sa ne plimbam pe malul marii. Turistul vorbaret nu contenea cu complimentele referitor la natura inconjuratoare si la frumusetea locului in care ne aflam, a facut cateva greseli georgafice si botanice dar nimeni nu l-a luat in seama.





Vroiam sa ii vorbesc, sa ii spun ca este singurul turist care a reusit sa imi insenineze astazi ziua insa nu am indraznit. Am ajuns repede apoi la autocar si am plecat catre ultima destinatie din ziua respectiva, Palatul Sf Mihai si Sf. George.

Ajunsi acolo abia daca am apucat sa rostesc doua cuvinte referitor la istoria acestuia, anul in care a fost construit si atributia lui asupra insulei de-a lungul anilor, ca imediat turistul care acum imi devenise simpatic a inceput sa admire imprejurimile, arhitectura specifica si sa laude fiecare pietricia din curtea acestuia, facandu-i si pe ceilalti sa fie la fel de entuziasmati.


La final de zi dupa o masa copioasa la hotel, turistul misterios s-a apropiat de masa si mi-a daruit un buchet de flori de camp specific zonei.

-Le-am adunat cand nu ai fost atenta din curtea palatului, sper sa iti placa.

Nu stiam cum sa reactionez, era prima data cand un turist imi daruia un buchet de flori. Nu stiam ce sa ii spun dar norocul meu a fost ca tot el m-a salvat.

-Este prima data cand ajung aici, lasa-ma sa iti fiu ghid!

-Daca esti prima data pe insula cel mai probabil ne vom rataci.

-Ei, nu si daca avem harta orasului  adanc ingropata in rucsac.


M-a vrajit ce pot spune, m-am ridicat de la masa si am plecat cu el, ne-am plimbat toata noaptea si am descoperit locuri prin care mai trecusem dar pe care nu le observasem pana atunci.

Asa ca daca vreti sa vizitati insula Corfu, tot ce va trebuie este o ruta Charter Corfu, o harta bine "informata" de la agentia de turism si foarte mult curaj.


Descoperiti Insula Corfu in toata splendoarea ei si astept sa imi povestiti cum a fost aceasta experienta pentru voi.





Articol scris pentru competitia anuala de blogging

No comments:

Post a Comment