Pagini

Friday 6 December 2013

Jurnalism


     Nu am mai scris de mult, din simplul motiv ca nu am avut starea necesara si mai mult de atat facultatea de jurnalism nu e asa usoara cum cred toate pitzipoancele...In ultima vreme am vazut o groaza de pustoaice pe youtube sau facebook care abia leaga doua cuvinte iar visul lor e sa devina jurnaliste...avea Uzzi si Ombladon o vorba "Ziaristoooo..." cu singuranta stiti voi continuarea.
     Stau si ma gandesc cum ar fi fost daca intram la jurnalism in Romania?! Aici de exemplu din prima zi am primit o camera de filmat hd/recorder si am fost trimisi in campus sa luam interviuri...in tara cred ca primele saptamani sunt doar teorie si povesti inutile ale profesorilor care au avut o cariera scurta in domeniul asta si au ajuns sa predea ceea ce au invatat si ei acum 20-30 de ani.
     Plus cel mai tare curs este "Shorthand- Teeline" (si cel cu cele mai mari batai de cap) care cel putin pentru britanici este esential daca vrei sa lucrezi in domeniul asta. In mare parte este vorba despre un cu totul alt alfabet care te ajuta sa scrii foarte repede, cam 120 cuvinte pe minut. Pare ireal, insa este posibil si chiar util avand in vedere ca daca vrei sa te angajezi la vreun ziar sau revista OBLIGATORIU ti se va cere sa cunosti Shorthand. Ca sa intelegeti despre ce este vorba va atasez si niste imagini sa va faceti o idee.


Alfabetul arata cam asa:



Si cam asa ar arata in scris toata nebunia asta:)



     Am intrat deja intr-un studio radio si m-am jucat cu mixerul, microfoanele, am pus muzica si am luat "interviuri" de la ceilalti colegi. 
     In mare parte facultatea asta e un fel de training, un singur curs teoretic pe langa Shorthand, restul practica, practica si iar practica.
     Ce mi se pare un pic ciudat este ca unii colegi sunt tare timorati atunci cand trebuie sa ia un interviu...si nu prea ii inteleg. De ce sa fi timorat? De ce sa iti fie rusina/ jena/ teama sa te duci sa vorbesti cu un om pe strada sa ii pui un microfon in fata  si cateva intrebari. Am si eu retinerile mele, dar macar eu am o scuza, nu sunt de-a locului si inca ma acomodez cu limba...Ca sa nu mai spun ca daca esti roman se prinde lumea imediat dupa accentul pe care il avem, ori te face polonez :)
     Mi-ar placea sa aud ca si in Romania facultatile le ofera posibilitatea studentilor sa faca mai multa practica si teorie doar cat este necesar
     Poate ma insel,poate exista facultati si in tara care pun accent pe lucrul individual, pe a pune efectiv in practica un anumit lucru care ti se preda, insa ma tem ca nu prea exista asa ceva, in cel mai bun caz faci luni de teorie si cateva proiecte practice. Daca ma poate contrazice cineva..aveti dezlegare la comentarii:)

No comments:

Post a Comment