Pagini

Wednesday 8 January 2014

Efectul Dragusanu si Maruta in mass-media



Odata cu invazia facebook-ului cu stiri despre Bianca Dragusanu/Slav/Cristea si a Andreei Radulescu/Banica/Turcan (sau care o fi numele aluia) m-am gandit de ce anume suntem invadati de astfel de "stiri".
Ei bine raspunsul e unul simplu si probabil multi dintre voi il stiau deja: PENTRU CA NOI AM CERUT ASTA!
Recunosc ca in Romania ma uitam foarte rar la televizor( poate atunci cand nu aveam net sau o carte buna la indemana), aici din pacate (si zic din pacate pentru ca uitatul la tv trebuie sa faca parte din rutina zilnica a unui viitor jurnalist-cel putin dupa spusele profesorilor), nu am cablu, insa stirile pe care le vedeam acum cativa ani si subiectele ce erau dezbatutate acum vreo 10 ani au disparut.
Ceea ce vedem in ziare si la tv este dat de ceea ce vrea publicul, de ceea ce vor sa vada cei care au televizor si petrec ore intregi in fata lui, ei sunt AUDIENTA, si cum televiziunile au nevoie de bani ca sa isi plateasca reporterii , cameramanii, oamenii cu cafeaua etc, este nevoie ca audienta sa fie MARE. Am ajuns in punctul in care vedem la televizor ceea ce doreste sa vada clasa muncitoare, oamenii simplii si oarecum mediocrii  nu ceea ce ar fi relevant sau important.
Bineinteles mai sunt cateva posturi de calitate care inca incearca sa mentina un standard ridicat al lucrurilor pe care le prezinta insa nu m-as mira ca in scurt timp sa  dipara si ele...din simplul motiv ca oamenii care ii urmaresc se imputineaza pe zi ce trece, audienta scade si banii nu mai intra in conturi, si atunci trebuie sa prezinte si ei ceea ce vad in curtea vecinului.
Daca vrei sa aflii lucruri despre o anumita tara e de ajuns sa analizezi pe ce anume se pune accent in programele difuzate la tv si in articolele de pe prima pagina a revistelor.
Sunt indignata sa vad cum un om care imi placea si pe care il priveam cu placere acum cativa ani ( Tonomatul de pe 2-Maruta), s-a transformat intr-o marioneta media care urmareste orice mondenitate posibila. Tot respectul pentru faptul ca stie sa faca bani si sa isi atraga acea audienta care este insetata sa vada cine cu cine s-a mai certat, casatorit, batut, etc.
Mass-media este un camp de lupta unde trebuie sa stii si sa ai curajul sa calci pe cadavre ca sa ajungi in top, insa stau si ma intreb daca "top-ul" unde ajung acesti oameni este cel pe care si-l doresc, sau la care visau cand au inceput prima data meseria asta.
Mass-media prosteste, ii prosteste pe cei slabi de inger, pe cei care nu au anumite principii bine stabilite si care sunt usor influentabili de cei din jurul lor.
Acest lucru este universal valabil oriunde te-ai duce, nu este aplicabil doar pentru romani sau englezi ci pentru fiecare popor in parte. Imi este greu sa recunosc ca intradevar informatiile pe care le primim sunt in fond cerute de majoritatea celor de langa noi. Ceea ce vedem la tv este cerut de nivelul de intelegere al celor care se "hranesc' cu tv in fiecare zi. Si ajung in final sa spun ca intradevar definitia stirilor din ziua de azi este " ceea ce solicita publicul sa vada"' si nicidecum "ceea ce ne impacteaza pe toti, ceva ce este nou de actualitate si de o oarecare importanta".
Daca o sa ajung vreodata in viitoarea mea cariera sa trebuiasca sa ma supun publicului si daca nu voi reusi sa atrag lumea prin ceea ce ar trebui intradevar sa ii intereseze si atraga, sper sa nu devin ca "jurnalistii" din ziua de azi.


No comments:

Post a Comment